رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: ۱۸ هزار گردشگر بازدید کننده از آیین گلابگیری از ۱۱ تا ۱۶ اردیبهشت و همزمان با تعطیلات عید فطر در بقاع متبرکه شهرستان اسکان یافتند.

مسلم محمودزاده گفت: همزمانی پایان ماه پربرکت رمضان و حلول ماه شوال با آغاز ایام آیین گلاب گیری در کاشان عامل ورود سیل مسافران از شهر‌ها و استان‌های مختلف کشور به سمت کاشان و سبب غافلگیری مسئولان شهرستان شد که اداره اوقاف و امور خیریه برای اسکان مسافران تعدادی از بقاع متبرکه را در اختیار آن‌ها قرارداد.

او می‌گوید: مسافران و گردشگران در ۱۳ بقعه متبرکه شهرستان کاشان به‌ویژه در بخش‌های مشهد اردهال و قمصر شب را سپری کردند.

به گفته او  اتاق‌ها، رواق‌ها و شبستان‌های بقاع متبرکه امامزاده، ولی بن موسی (ع) راوند، امامزاده علی بن محمدباقر (ع)، امامزاده زید بن علی النقی (ع) و شاهزاده حسین (ع) باریکرسف، امامزاده نورالهدی (ع)، امامزاده ابراهیم و امامزاده قاسم و امامزاده هادی (ع) فین، امامزاده میر سلیمان (ع) و امامزاده پیرداود (ع) و امامزاده یونس (ع) شب‌ها میزبان مسافران و گردشگران شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: حتی گردشگران اسکان یافته در بقاع متبرکه با آبجوش، چای صلواتی و برخی نذورات از جمله حلیم، خرما و نان نیز از سوی خیران و هیئت امنای امامزادگان پذیرایی شدند.

محمودزاده گفت: تلاش‌ها و زحمات تمامی عوامل اجرایی بقاع متبرکه شهرستان از جمله اعضای هیئت امنا، مدیران، مسئولان فرهنگی و خادمان رسمی و افتخاری و ائمه جماعات بقاع متبرکه در راستای افزایش رضایت مندی و ارایه خدمات رفاهی به مسافران قابل تقدیر و ستودنی است.

به گفته او  اگر چه حضور گردشگران در سال‌های قبل و فصل گلابگیری وجود داشت، اما امسال همزمانی تعطیلات عید فطر و شروع فصل گلاب گیری از یک طرف و رفع محدودیت‌های کرونایی با واکسینه شدن مردم، کاهش آمار ابتلا به کرونا و تغییر رنگ بندی‌ها از طرف دیگر سبب شد تا حجم زیادی از مسافران و گردشگران به شهرستان کاشان سفر و از جاذبه‌های گردشگری و زیارتی سیاحتی و آیین گلاب گیری بازدید کنند.

محمودزاده گفت: میزبانی مسافران و گردشگران در شبستان‌ها و حسینیه‌های بقاع متبرکه با توجه به کمبود مراکز اقامتی و پذیرایی شهرستان و بارش باران به ویژه در ساعات پایانی روز و اوایل شب شهرستان تا حدودی سبب ایجاد آرامش در بین مسافران هموطن شد.

کاشان دارای ۱۲۰ بقعه متبرکه شامل ۱۰۰ امامزاده است که حدود ۴۰۰ تن از امامزادگان آن عظیم الشأن هستند.

۱۴ آرامگاه عالمان دینی و مشاهیر و عرفا، سه حسینیه با کارکرد زیارتی و ۲ مسجد با کارکرد زیارتی و یک قدمگاه نیز در کاشان وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.